sobota, 14 lipca 2012

160. Pomóż małej Marysi

Źródło: http://marysia-brzoska.blog.onet.pl/



HISTORIA MARYSI OCZAMI JEJ MAMY

Marysia urodziła się 06 lipca 2008 roku. Z wytęsknieniem oczekiwaliśmy jej przyjścia na świat, bo mamy już dwóch synów i bardzo pragnęliśmy córeczki. Pragnęliśmy jej do tego stopnia, że obiecałam Matce Boskiej, ze jak da mi córeczkę to będzie Maria. I tak się stało. W końcu doczekaliśmy się Marysi, ale nie tak miało być.


Córeczka urodziła się o czasie, 2900/53 bez powikłań. Szczęście które wtedy czułam nie da się ująć w słowa, jednak gdy lekarz pokazał mi córkę w szpitalu, moje szczęście stało się rozpaczą. Wykręcona prawa stopa i połowa ciała w naczyniakach płaskich. Marysia wyglądała jakby ktoś rozlał jej czerwone wino pod skórą. Przeżyłam szok. Pierwsza diagnoza - wrodzona wada stopy  leczenie operacyjne , a jeśli chodzi o naczyniaki  to niektóre się wchłoną ale na pewno nie wszystkie - powiedział lekarz.

 Cofnięta żuchwa, nisko osadzone uszy - to tez jest jakiś niedorozwój - usłyszałam. Świat mi się zawalił pod nogami. Całe dnie płakałam, ale paradoksalnie Marysia dostała 10 pkt w skali agar i wyszliśmy do domu. Nie wychodziłam na spacery, bo byłam w okropnej depresji, pomimo pięknej pogody. Pamiętam ten słoneczny , piękny lipcowy dzień, kiedy po raz pierwszy zauważyłam - nie wiedząc wtedy jeszcze co to jest- atak padaczki mojej kruszynki. Oczy miała wykręcone w stronę czoła, głowę odgiętą na bok, wykrzywione małe usteczka, a jej całe ciałko podskakiwało jakby podłączone do prądu. Mało nie dostałam zawału ze strachu! Natychmiast udaliśmy się do lekarza, który zdiagnozował następne choroby:

Małogłowie tzn ze mózg rośnie za wolno i kości czaszki się zarastają zbyt szybko,
Padaczka, obustronny niedosłuch - musi nosić aparaty słuchowe, wzmożone napięcie mięśniowe, zespół wad wrodzonych - ma krótszą nóżkę, naczyniaki płaskie, jedna nóżkę ma grubsza od drugiej - to samo dotyczy rączek.
Ma także wrodzoną wadę przepony co utrudnia jej w oddychaniu i przepuklinę roztworu przełykowego.


Marysi musi być codziennie rehabilitowana, najlepsze efekty dają turnusy rehabilitacyjne, które są bardzo kosztowne- 4.000 zł za 2 tygodnie rehabilitacji. Kochamy naszą Marysię ponad wszystko i wierzymy, ze z pomocą ludzi wielkiego serca uda się nam zapewnić Marysi profesjonalną rehabilitację a tym samym szanse na w miarę normalne życie.



  JAK MOŻESZ POMÓC MARYSI?


Marysia wymaga stałej opieki i codziennej rehabilitacji. Od drugiego miesiąca życia jest codziennie rehabilitowana metodą NDT Bobatch. Od niedawna także metodą Vojty, oraz terapią czaszkowo-krzyżową, która jest stosowana tylko na turnusach rehabilitacyjnych.
Koszt jednego turnusu trwającego 2 tygodnie wynosi ok. 4.000 zł i, aby były jakiekolwiek wyniki w rozwoju naszej Marysi, powinna ona odbyć co najmniej 5 takich turnusów w ciągu roku. W naszej rodzinie pracuje tylko tata Marysi, dlatego  zwracamy się do ludzi dobrej woli o pomoc, abyśmy mogli opłacić turnusy rehabilitacyjne i zapłacić za  niezbędne aparaty słuchowe – koszt ok. 7.000 zł. To wszystko niestety przerasta nasze możliwości finansowe.
 Zadaniem naszej małej Marysi jest dzielnie ćwiczyć, a naszym zapewnić jej najlepszy możliwy start w samodzielne życie. Aby kiedykolwiek było to możliwe, cenna jest każda pomoc.
Marysia jest zarejestrowana w Fundacji Dzieciom “Zdążyć z Pomocą”,


DOWOLNE WPŁATY DAROWIZN:
Fundacja Dzieciom “Zdążyć z Pomocą” Łomiańska 5, 01-685 Warszawa
Nr konta: 41 1240 1037 1111 0010 1321 9362 
PEKAO S.A. I O/Warszawa z dopiskiem: darowizna  na leczenie i rehabilitację Marysia Brzóska”


1% PODATKU – TO NIC NIE KOSZTUJE

Fundacja Dzieciom “Zdążyć z Pomocą” koniecznie  z dopiskiem w rubryce „Informacje uzupełniające” “na leczenie i rehabilitację Marysia Brzóska”
NR KRS.  KRS 0000037904

                              WSZYSTKIE PIENIĄŻKI ZOSTANĄ PRZEKAZANE
                            NA LECZENIE I REHABILITACJĘ MARYSI!
                         SERDECZNIE DZIĘKUJEMY ZA KAŻDĄ POMOC!

Marysieńka na You Tube: 




Kontakt z Mamą Marysi:
 Anna Brzóska kontakt mailowy: rybcia303@o2.pl
telefon: 793-139-793

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są moderowane