wtorek, 12 marca 2013

268. Pomoc dla Witkowskich

Źródło: http://pomoc-dla-witkowskich.x25.pl

Zwracamy się o pomoc...

Ja, Wiesław Witkowski i moje dzieci Marlena i Piotr jesteśmy chorzy na ataksję móżdżkowo-rdzeniową (SCA). Jest to choroba genetyczna. Jedyną szansą na poprawę naszego stanu zdrowia jest kosztowna, nierefundowana przez NFZ rehabilitacja metodą PNF oraz wyjazd do Chin na przeszczep komórek macierzystych.
Rodzina WitkowskichZwracamy się do wszystkich ludzi dobrej woli i z gorącym sercem, by wsparli mnie i moje dzieci finansowo. Liczy się każdy grosik. Będziemy wdzięczny za każdą, nawet najmniejszą sumę.

Moja historia- Wiesław Witkowski

SCA jest to choroba genetyczna. Odziedziczyłem ją po swojej mamie, która zmarła, gdy byłem jeszcze małym dzieckiem. Choroba dotknęła również mojego starszego brata, który zmarł kilka lat temu w wieku 53 lat. W mojej rodzinie wcześniej dużo osób chorowało, którzy nie byli prawidłowo zdiagnozowani. Jestem pierwszą osobą w mojej rodzinie, która została prawidłowo zdiagnozowana i jakże bolesna była ta diagnoza w 2000 roku. Wtedy były już na świecie moje dzieci… W tamtych czasach usłyszałem, że jest to choroba nieuleczalna i zostałem sam sobie ze świadomością, że Piotr i Marlena mogą być obciążenie nieuleczalną chorobą.
Po długo oczekiwanych wynikach genetycznych w 2012 roku Marlena - 21 lat, Piotr - 23 lat otworzyli koperty z wynikami. Niestety okazało się, że moje dzieci też są chore.
Jak dotąd nie wynaleziono lekarstwa na ataksję, chociaż badania nad jego wynalezieniem prowadzone są na całym świecie. Fizykoterapia spowalnia procesy chorobowe. Dobre wyniki daje rehabilitacja metodą PNF. Dzisiaj jest to praktycznie jedyna metoda, by poprawić stan chorego na ataksję. Polega ona na przywróceniu tych funkcji, które w wyniku choroby uległy zaburzeniu. Oczywiście ważna jest tu systematyczność. Ideałem byłoby ćwiczyć dwa-trzy razy w tygodniu, do końca życia!! Niestety NFZ nie refunduje tych zabiegów, a są one bardzo kosztowne. Podejmuje się także próby wszczepiania komórek macierzystych. W tym celu niektórzy chorzy wyjeżdżają do Chin. Koszt jednego wyjazdu na osobę to około 100 tys. złotych.

W jaki sposób pomóc?

1. Naszą rodzinę można wesprzeć wpłacając pieniądze na nasze subkonto rodzinne w Fundacji „Słoneczko”:
Spółdzielczy Bank Ludowy w Zakrzewie oddział Złotów
89 8944 0003 0000 2088 2000 0010
w tytule przelewu wpisać:
na leczenie dla rodziny Witkowskich 207/W
2. Mogą Państwo również przekazać nam 1% podatku w zeznaniu rocznym PIT:
KRS 0000186434
wpisując jako cel szczegółowy:
na leczenie dla rodziny Witkowskich 207/W
Aukcje allegro:
Kontakt:
Marlena: mycha1@vip.onet.pl
Wiesław: wieslaw.witkowski@onet.pl
Piotrek: piotrwitkowski9@gmail.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze są moderowane